28 juli 2017

Helemaal retro: Badman

In het Opklapatelier kwam een jongeman langs met een zelfgemaakte strip over Coca-Cola. Dat herinnerde me er aan dat ik een keer een aflevering van New Megen City had gemaakt over Coca-Cola. En toen ik die opzocht - het fysieke exemplaar; digitaal staat hij gewoon op Facebook - kwam ik "Het ware verhaal van Badman" tegen. Dit is de eerste pagina. Met waterschade.

Als ik het me goed herinner kregen we voor het vak tekenen de opdracht om een boekomslag te maken. Dat was meteen de enige opdracht dat jaar (1983), want de docent was er steeds niet. Dus het cijfer voor het boek was meteen het cijfer voor tekenen. Waarom ik toen een heel verhaal heb gemaakt weet ik niet meer. Misschien had ik de opdracht niet goed begrepen. In ieder geval heb ik speciaal voor dit verhaal mezelf geleerd om de letter a met zo'n kringel bovenaan te schrijven. Zo hoorde dat in strips. Sindsdien niet meer anders gedaan.

Geen opmerkingen: