09 oktober 2015

Wetenschapper maakt uitglijer

In het kader van de kinderboekenweek maak ik deze periode een tournee langs basisscholen in de gemeente Emmen voor een lesje striptekenen. Het thema van de kinderboekenweek is 'wetenschap', en de les heeft ook dat tintje. Speciaal voor de gelegenheid heb ik voor dit blog een aflevering van de Morinel opgezocht. Die strip stond van 1988 tot 1994 in het blad Ons Platteland. In deze aflevering verschijnt drs. Herman. Die naam was gebaseerd op het bestaan van stier Herman.

Bij het doorzoeken van mijn stapel afleveringen kwam ik diverse exemplaren tegen die best grappig zijn, al zeg ik het zelf. Misschien moet een uitgever zich maar eens druk maken voor een integrale uitgave van alle afleveringen van de Morinel. Uit historisch oogpunt en zo.

Geen opmerkingen: