08 februari 2005

Brieven in Boerderij (4)

Een brief in Boerderij 90 - no. 19
- - -
Een aantal afleveringen van de strip Opa achterin Boerderij heeft ons verdrietig gemaakt. Het is bijvoorbeeld toch niet nodig om op dergelijke manier over het grote wonder van kerst te schrijven.
Kan
Boerderij niet iedereen in zijn waarde laten? ook de strip met de grafsteen was zeer oneerbiedig en schokkend voor ons, aangezien wij net daarvoor nadrukkelijk met de dood te maken hadden.
- - -
In de tijd dat ik nog voor de Christelijke Boeren- en Tuindersbond een strip maakte was het vaste prik dat ik aan het eind van het jaar een paar kerststrips maakte. Die waren ook wel eens gewaagd. Maar daar heb ik nooit reacties op gehad. Werden ze niet gelezen? Of zijn de tijden veranderd? Hoe dan ook: het is zeker niet mijn bedoeling om mensen verdrietig te maken of te schokken. Ik hoop dat de meerderheid van de lezers om de betreffende afleveringen heeft kunnen lachen.

Geen opmerkingen: