17 april 2019

Haast is geboden

Wat ik niet zo gek vaak doe, maar wel kan, is visueel notuleren. Ofwel: tijdens een bijeenkomst een verslag bij elkaar tekenen. Scriben heet het ook wel. Of sketch notes. Meestal wordt ik gevraagd om cartoons te maken en die na afloop te presenteren. Dat is dan meestal bij bijeenkomsten waar dat de betere toevoeging aan het geheel is. Maar gisteren waren dus visuele notulen beter op hun plaats.

Eergisteren werd ik daarvoor gebeld. Tijd genoeg nog om de inhoud van de presentaties door te nemen zodat ik een globale opzet in mijn hoofd kon fabriceren, en om een rol papier te halen. Geen tijd genoeg om stiften met precies de juiste kleur te bemachtigen.

Het publiek was er blij mee. Ik kreeg heel veel schouderklopjes.
Letterlijk! Ik wist niet dat dat (nog) gedaan werd.

Geen opmerkingen: