19 september 2018

Anders aan Opa

Het weekblad Boerderij is bij zichzelf en de lezers te rade gegaan en heeft wat aanpassingen doorgevoerd in inhoud en vormgeving. Ik heb de gelegenheid aangegrepen om ook Opa wat te veranderen.


Ik vermoed dat het weinig mensen op zal vallen. Maar als iemand zich afvraagt: "Hee, ik zie er iets aan, maar wat dan?", en dan op internet gaat zoeken, dan kan hij of zij  hier het antwoord vinden. De wijzigingen zijn:
  • Voortaan hebben de kaders geen zwarte lijnen meer. De hele vormgeving van Boerderij is verstrakt, en ik vond die handmatige bibberlijnen daar niet zo bij passen.
  • De holle ogen maken plaats voor speldenknoppen. De hoofdfiguren (zoon, schoondochter, Thijs, Loes, Van Beusekom, dokter) werden - niet consequent - hologig getekend door Henk Groeneveld, dus dat had ik destijds zo overgenomen. Geen van de nieuwe figuren had dat, want ik vind dat niet zo mooi.
Dat u het weet.

Ik heb ook nog geƫxperimenteerd met lettertypes op de computer, maar dat werd niet mooi. Dus de teksten blijven handgeschreven.

Geen opmerkingen: